rss
Evid Based Nurs 8:48 doi:10.1136/ebn.8.2.48
  • Treatment

Review: antioxidant supplementation does not reduce gastrointestinal cancer


 
 Q Do antioxidant supplements reduce the risk of gastrointestinal cancer?

METHODS

GraphicData sources:

Cochrane controlled trial registers for 4 gastrointestinal disease groups, Cochrane Central Register of Controlled Trials (2003, Issue 1), Medline (1966 to February 2003), EMBASE/Excerpta Medica (1985 to February 2003), LILACS (1982 to February 2003), Science Citation Index Expanded (1945 to February 2003), Chinese Biomedical Database (1978 to March 2003), reference lists of retrieved studies, and manufacturers of antioxidant supplements.

GraphicStudy selection and assessment:

randomised controlled trials (RCTs) comparing antioxidant supplementation (β carotene; vitamins A, C, and E; and selenium, separately or in combination) with placebo in patients mainly with non-gastrointestinal diseases at high risk of gastrointestinal cancer. Methodological quality of individual studies was assessed based on allocation sequence, allocation concealment, blinding, and follow up.

GraphicOutcomes:

gastrointestinal cancer (oesophageal, gastric, colorectal, pancreatic, or liver) and all cause mortality.

MAIN RESULTS

14 …

EBN Online Journal Club

The EBN Online Journal Club offers readers the opportunity to participate in discussion about research articles and commentaries from Evidence Based Nursing (EBN).

How to participate >>

Don't forget to sign up for content alerts so you keep up to date with all the articles as they are published.